2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÇAYKENT İŞİTME ENGELLİLER İLKOKUL VE ORTAOKULU PROJE ÇALIŞMASI.
PROJENİN ADI: Engelsiz Postalar.
PROJENİN SLOGANI: Bak Postacı Geliyor.
PROJENİN AMACI: Hafızalarımızda hep güzel yerleri olan mektup ve tebrik kartlarını öğrencilerimize de tanıtmak bu vesileyle öğrencilerimizin yaşıtlarıyla ve büyüklerle iletişim kurmasını sağlamak.
PROJENİN UYGULANACAĞI YER: Çaykent İşitme Engelliler Okulu
PROJENİN HEDEF KİTLESİ: Öğrencilerimizin farklı okullardan akranları, toplum tarafından kabul gören örnek büyüklerimiz ve devlet büyüklerimiz.
PROJENİN GEREKÇESİ:
Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği Kaynaştırma ile ilgili bölüm ‘ı’ maddesinde;
Özel eğitim okul ve kurumlarına devam eden öğrencilerin kaynaştırma uygulamaları kapsamında, yetersizliği olmayan akranlarının devam ettiği okul ve kurumlarda bazı derslere ve sosyal etkinliklere katılması için gerekli tedbirler alınır.’ ibaresi vardır. Ayrıca erimizden gerekse hem zihinsel engelli çocuğu olan hem de işitme engelli çocuğu olan aileleri dinlediğimizde engelliye olan sosyal kabulün hala bir sorun olduğu gözlenmektedir. Ayrıca Engeli olmayan bireylerinde sosyal sorumluluk kazanabilmeleri için engelli insanları görmeye, onları dinlemeye, birlikte zaman geçirip etkinlik yapmaya ihtiyaçları vardır.
- Çaykent İşitme Engelliler Okulu’nun tanıtılması.
- Öğrencilerimize unutulmaya yüz tutmuş mektup, kartpostal vb. iletişim araçlarının tanıtılması.
- Kartpostal hazırlama, mektup, kart postal ve zarf yazmanın öğrenilmesi.
- Topluma örnek olan büyüklerle devlet büyükleriyle iletişime geçerek toplumsal farkındalıklarının artırılması.
- İfade edici yazı becerilerinin geliştirilmesi.
- Değerler eğitimi temel alınarak, görev bilinci, saygı, sevgi, duygu paylaşımı, arkadaşlık konularında farkındalık kazandırma, eğitim imkânları oluşturma.
PROJENİN HEDEFLERİ VE MUHTEMEL SONUÇLARI:
Bu çalışma ile okulumuzun tanıtımını yapmak, İşitme ve görme engelli bireylerin sosyal kabulünü artırmak, öğrencilerimizin yazı yoluyla iletişim kurma becerilerini artırmak hedeflenmiştir. Proje sonunda öğrencilerimiz unutulmaya yüz tutmuş mektup ve kart postal kültürünü tanıyacak, kullanmayı öğrenecek bir takım teknolojik aletler olmadan insanların sevdikleriyle nasıl iletişim kurabildiğini öğreneceklerdir.
- (Engelsiz Mektuplar) çalışması ile öğrencilerimiz daha önce tanımadığı diğer okullardan akranları ile tanışacaklar, kendilerini ifade edecekler, işitme engelli bireyin nasıl iletişim kurduğunu mektup arkadaşlarına kendileri anlatacaktır. Engelli olmayan öğrenciler açısından ise toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci gelişecektir. Öğrencilerde yardımlaşma, empati kurma gibi becerilerin geliştirilmesine katkıda bulunulacaktır.
- (Büyüklerimize Mektuplar) çalışması ile öğrencilerimizin toplum tarafından kabul gören örnek büyüklerimiz tanıması ve mektup aracılığı ile onlarla iletişime geçmesi sağlanacaktır.
- (Büyüklerimize Yeni Yıl Kartı) çalışması ile öğrencilerimizin yeni yıl dolayısıyla resimlediği tebrik kartlarını devlet büyüklerine göndererek öğrencilerimizin devlet kurum ve kuruluşlarını, yöneticilerini tanımaları sağlanacak, tebrik kartları aracılığı ile büyükleriyle iletişim kurmaları sağlanacaktır.
- (Dünyaya Engelsiz Postalar) çalışması ile işitme ve görme engelli öğrencilerimiz ve öğretmenleri mektup arkadaşlığı vasıtası ile yurt dışındaki proje ortaklarıyla ile iletişim kuracaklardır. Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz yurt dışında da engelli bireylerin yaşadığı, farklı kültürlerin farklı dilleri olduğu gibi farklı işaret dillerinin olduğunu öğrenecek, farklı ülkeleri ve kültürleri tanıma imkânı bulacaklardır. Ayrıca yurt dışındaki işitme ve görme engellilerin eğitimleri ile ilgili bilgi edinmiş olacaklardır.
FAALİYET PLANI
Projemiz dört adımda tamamlanması hedeflenilmiştir.
- ADIM: ‘ Engelsiz Mektuplar’ adıyla Reşadiye Zihni Derin Ortaokulu ile yapılan mektuplaşma.
- ADIM: ’ Büyüklerimize Mektuplar’ adıyla öğrenciler ve değerli büyüklerle yapılan mektuplaşma.
- ADIM: ‘ Tebrik Kartı, dileğimi anlattı’ adıyla kartpostallar hazırlanıp devlet ve il büyüklerine gönderme.
- ADIM: ‘ Ayrı ülkelerde, aynı şekilde’ ‘ Engelsiz Sınırlar’ yurt dışındaki işitme ve görme engelli okullarıyla öğrenci ve öğretmen boyutunda mektuplaşma, öğrencilerin sınırları aşan dostluklar kurmaları, öğretmenlerin eğitim öğretim boyutunda birbirlerinden faydalanma.
PROJE EKİBİ:
Sevinç DOĞAN Türkçe Öğretmeni
Ahmet ŞAMLI Görsel Sanatlar Öğretmeni
Fatma GÜVEN Matematik Öğretmeni
Nuran YILDIRIM Rehber Öğretmen